Jubileumevent 17 september 2016
Op zaterdag 17 september 2016 vond ons 90-jarig jubileumevent plaats in Leerhotel Het Klooster te Amersfoort. Tijdens het event werd stilgestaan bij de verander(en)de wereld van zowel Aesculaap als de dierenartsen. Maar hoe kan de dierenarts nu omgaan met deze verander(en)de wereld? Sprekers Astrid Oversier en Wouter de Vries deelden hun gedachten hierover. En onder het genot van een hapje en drankje sloten we deze fantastische dag af. Bent u benieuwd naar de foto’s die op deze dag zijn gemaakt of wilt u het gehele verslag bekijken? Lees dan snel verder!
Op zaterdag 17 september 2016 vond ons 90-jarig jubileumevent plaats in Leerhotel Het Klooster te Amersfoort. In de kerkzaal van dit voormalige klooster werd het event geopend door onze salesmanager Petra Sannes-Reijnen. Hierop volgend werden alle aanwezigen persoonlijk welkom geheten door directeur Nanno Mulder.
Tijdens het voorwoord werd stilgestaan bij de verander(en)de wereld van zowel Aesculaap als de dierenartsen. Zo is ketenvorming een verschijnsel dat in de dierenartsenwereld steeds vaker voorkomt, net zoals dierenartsen gevestigd in tuincentra. Maar ook de wereld van Aesculaap is aan verandering onderhevig. Zo worden services steeds belangrijker om de dierenarts als dienstverlener optimaal te kunnen ondersteunen. Denk aan services als E-mailmarketing of onze Recept-aan-huis service.
Hoe de wereld precies zal veranderen weten wij ook niet, maar dat hij verandert is zeker. Maar hoe kan de dierenarts nu omgaan met deze verander(en)de wereld? Sprekers Astrid Oversier en Wouter de Vries deelden hun gedachten hierover.
Astrid Oversier is gespecialiseerd in businessmodellen. Een businessmodel geeft antwoord op 4 vragen: Wie (zijn uw klanten)?; Wat (zijn de problemen die opgelost worden)?; Hoe (wordt waarde-propositie gecreëerd)?; Waarom (genereert het businessmodel winst)?
Wouter de Vries is gespecialiseerd in dienstenmarketing, waarin onderscheidend vermogen een grote rol speelt. Hierin stelt hij 4 B’s centraal: Behoefte (van uw klant); Belofte (waar staat u zelf voor); Beleving (hoe ervaart de klant het) en uiteindelijk Bewijs (welk bewijs heeft u gegenereerd aan het eind van het jaar).
Tijdens het slotwoord werden de sponsoren Fendigo, Merial, AST, Krka, Bayer en Zoetis nogmaals hartelijk bedankt voor hun bijdragen. Tot slot werden alle aanwezigen uitgenodigd voor een hapje en drankje in de kerkzaal.
Namens het gehele team van Aesculaap danken wij alle aanwezigen voor hun komst!